Vă putem ajuta cu autentificarea diferitor declarații precum:
- Declarație acord călătorie minor în străinătate
- Declarație radiere ipoteci sau sarcini
- Declarație de opțiune succesorală
- Declarație pentru operațiuni cadastrale
- Declarație notare posesie în Cartea Funciară
- Declarație pentru primărie/furnizorii de utilitati
- Alte tipuri de declarații solicitate de către părți
ACTE NECESARE
Vă rugăm să prezentați actele în original
În cazul părinților divorțați, se va prezenta sentința sau certificatul de divorț; dacă minorul a fost încredințat spre creștere exclusiv unuia dintre părinți, nu este necesară prezența celuilalt părinte; în cazul în care unul dintre părinți este decedat, se va prezenta certificatul de deces
- - Actele de identitate ale minorului
- - Actele de identitate ale însoțitorului
Declarația poate fi completată și pentru o perioadă mai lungă - maxim 3 ani -, cu multiple intrări și ieșiri, specificând una sau mai multe țări
- - Acte de identitate
- - Acte de stare civilă
- - Documentația cadastrală - recepționată de oficiul de cadastru și publicitate imobiliară
Din adeverință trebuie să rezulte că posesorul a plătit taxele și impozitele locale ca un adevărat proprietar și imobilul nu face parte din domeniul public al statului sau al unităților administrativ-teritoriale
- - Proces-verbal de vecinătate, cu semnăturile tuturor proprietarilor imobilelor învecinate
Prin aceasta posesorul declară că posedă imobilul ca un adevărat proprietar, este sau nu căsătorit și regimul matrimonial, după caz, nu a înstrăinat sau grevat imobilul, imobilul nu a fost scos din circuitul juridic, nu face obiectul vreunui litigiu, dacă este deținut sau nu pe cote părți
- - Înscrisul doveditor al posesiei, indiferent de forma în care este întocmit, atunci când acesta există
- - Extrasul de carte funciară, pentru informare - se obține prin notariat
- - Act de identitate
Este obligatorie prezentarea certificatul de deces în original sau duplicat, care conține elementele esențiale pentru dezbaterea succesiunii: numele și prenumele defunctului, data decesului (ziua, luna și anul) și ultimul său domiciliu. Hotărârea judecătorească de declarare a morții nu poate înlocui certificatul de deces, acesta fiind obligatoriu să fie obținut de la starea civilă
- - Acte stare civilă doveditoare ale gradului de rudenie cu defunctul
În funcție de particularitățile fiecărei declarații pot fi necesare diferite documente suplimentare. Acestea vă vor fi comunicate în urma solicitării de programare.
Întrebări frecvente legate de declarații
Trebuie să merg personal la notar?
Da. Declarația notarială implică exprimarea consimțământului personal și nu poate fi dată prin împuternicire. Notarul trebuie să constate că declarația este dată în cunoștință de cauză.
Este valabilă o declarație dată la un notar din alt județ?
Da. Actele notariale autentificate în România sunt valabile pe tot teritoriul țării, indiferent de notarul care le-a întocmit.
Cât timp este valabilă o declarație notarială?
În funcție de scopul urmărit și voința părții, unele declarații au valabilitate nelimitată iar altele limitată. Cu titlu de exemplu, acordul pentru ieșirea minorului din țară va putea fi încheiată pe o durată de maxim 3 ani.
Programați o întâlnire la biroul nostru
Vă oferim sprijin juridic complet, consultanță personalizată și întocmirea actelor notariale cu promptitudine și rigurozitate. Suntem alături de dvs. cu soluții legale clare, indiferent de situație.